L’AMBIENT EXTERIOR; EL
PATI PETITET.
Aquest curs hem introduït amb
els grups de tres anys una nova manera
de fer: els ambients. El treball per ambients
consisteix en una manera diferent d’organitzar els infants, l’espai i els
materials per tal de propiciar un lloc on l’aprenentatge sorgeixi espontàniament.
L’infant pasa a ser el protagonista i
constructor del seu propi aprenentatge. El paper del/a mestre/a es basa
fonamentalment en acompanyar l’infant organitzant i afavorint aquest aprenentatge.
Els infants participen d’una manera més activa, lliure, constructiva i creativa a través d'unes propostes més obertes on totes les respostes són vàlides i on aporten allò que realment els mou.
Els
grups de tres anys cada dilluns tria l’ambient on anirà durant la semana.
Dedicam tres sessions setmanals a visitar un dels ambients; l’exterior, art,
teatre, construccions, manetes i ditets i pitagorins, mesclam infants de les tres aules per
fomentar les relacions entre ells.
Avui
vos presentam l’ambient exterior, “el pati petitet” un espai on aprenen de les seves pròpies experiències.
Comparteixen!
Manipulen!
Construeixen!
L'ambient exterior és un espai que també utilitzen els infants de 4 i 5 anys!
A tots ens agrada anar al pati a jugar!